مهدویت به شیعه معنا و هویت می‌بخشد

حجت‌الاسلام محمدتقی ربانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت ولی عصر(عج) اظهار کرد: اگر شیعه امروز می‌تواند خودش را در صف مقدم جبهه حق، یاوری الله و حاکمیت دین خدا قرار دهد، به دلیل مهدویت و اعتقاد به امام حی است.

وی خاطرنشان کرد: شیعه بر اساس دلایل مستند قرآنی و روایی فراوانی که از سوی علما تبیین شده، اعتقاد و باوری دارد که این باور به او قوت و توانمندی می‌دهد که بتواند این سرفرازی، سرآمدی و پیشروی را از خود ارائه دهد.

رئیس انجمن علمی مهدویت حوزه علمیه قم عنوان کرد: اکنون چیزی که به شیعه معنا و هویت می‌بخشد، مهدویت است به طوری که با ولایت، نبوت و توحید ارتباط برقرار می‌کند و مسیر حرکت در آینده را مشخص می‌کند.

وی یادآور شد:‌ وعده‌های الهی توسط انسانی الهی و کسی که توسط خداوند و معلمان الهی تربیت شده و جنس او از جنس مردان الهی، معصوم، دارای علم امامت، جایگاه کرامت و توانمندی خاص و قدسی است محقق می‌شود.

ربانی با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) بیان کرده که مهدی(عج) کسی است که وعده‌های من را به انجام می‌رساند، گفت: رسول خدا(ص) فرمودند «المهدی من ولدی، المهدی من عترتی، المهدی من اهل بیتی(ع)، المهدی من ولد فاطمه(س)».

رئیس پژوهشکده مهدویت و آینده‌پژوهی با بیان اینکه همه مسلمانان موعود را قبول دارند، گفت: اگر کسی این مسئله را انکار می‌کند، به دلیل خصوصیات شخصی و تربیتی است.

وی یادآور شد:‌ کسی که انتظار فردی را در دل دارد باید به دنبال فراهم‌سازی شرایط باشد و جلوی زشتی‌ها را بگیرد و خودش را عادت و تمرین دهد که باید با ظلم و ستم مبارزه کند.

رئیس انجمن علمی مهدویت حوزه علمیه قم ادامه داد: هر کجا طبل حق و حقیقت زده شود و مشعل‌های جبهه نور و نورانیت برافروخته شود، در این مکان‌ها به طور طبیعی کسانی‌که دنبال فساد و ظلم هستند، آرام و قرار ندارند و به توطئه‌چینی‌ می‌پردازند.

وی تصریح کرد: رمز پایداری در جبهه حق هوشیاری و لحظه‌ای از حجت‌های خدا چشم برنداشتن و اقتدا به آنها را فراموش نکردن است، رمز پایدار ماندن یک منتظر در اردوگاه حق این است که از حجت الهی پیروی کرده و به دنبال ایشان حرکت کند.

ربانی یادآور شد: هیچ لحظه‌ای در شیعه بدون امام و حجت وجود ندارد و در زمان غیبت حجت‌هایی معرفی شده تا مسیر را نشان دهند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: جمعه 23 خرداد 1393برچسب:مهدویت,اسلام,دین,امام زمان,شیعه,
ارسال توسط دلاور
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 6
بازدید ماه : 198
بازدید کل : 7624
تعداد مطالب : 120
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1